Sprekers 2023

Dan Pallotta

Dan Pallotta

Keynotespreker

Dan Pallotta wil de manier waarop de samenleving omgaat met non-profitorganisaties veranderen. Zijn iconische TED Talk over (de afkeer van) overhead in de filantropische sector is meer dan 5,3 miljoen keer bekeken en vertaald in 27 talen. Zijn mening is helder: om te professionaliseren moeten non-profits geld uit mogen geven - ook aan bedrijfsvoering. Pallotta was bedenker van meerdaagse charitatieve evenementen in de Verenigde Staten en zette onder andere de '3-Day Walks' tegen borstkanker en de meerdaagse 'AIDS Rides' fietstochten op. Hij schreef verschillende boeken over filantropie. Zijn meest recente is: 'The Everyday Philanthropist: A Better Way to Make a Better World'; een gids voor de gemiddelde persoon die het verschil wil maken in hun leven. 

Michelle van Tongerloo

Michelle van Tongerloo

Keynotespreker

Michelle van Tongerloo komt door haar werk als huisarts in Rotterdam dagelijks in aanraking met armoedeproblematiek. Als straatarts bij de Pauluskerk en de Nico Adriaans Stichting biedt ze zorg aan de kwetsbaarste mensen – vaak dakloos, verslaafd of ongedocumenteerd. Voor haar werk ontvangt ze regelmatig onverwachte giften. Ze gebruikt haar inhoudelijke passie en activistische instelling om gevers aan haar werk te verbinden.    Op basis van wat ze meemaakt tijdens haar consulten, koppelt Van Tongerloo grote maatschappelijke vraagstukken aan de rauwe realiteit van haar spreekkamer. Daar ziet ze iedere dag de gevolgen van het gebrek aan maatschappelijke empathie. Ze heeft het lef de strijd met het systeem aan te gaan en is daarmee een bezielend voorbeeld voor eenieder die zich voor een groter doel inzet. 

Greg Nottrot

Greg Nottrot

Keynotespreker

Greg Nottrot is directeur, artistiek leider en acteur bij het Nieuw Utrechts Toneel (Het NUT). Als theaterregisseur kreeg hij naambekendheid met de theaterfeuilletons Vrijdans en Maandageditie. Hij was verbonden aan de nieuwkomers van Orkater en Theater aan het Spui. Ander werk van hem was te bezichtigen op de theaterfestivals Oerol, Over het IJ en Festival aan de Werf.

Alex Wijnands

Alex Wijnands

Alex Wijnands is Lead Salesforce non-profit consultant bij Ebicus. Hij heeft dertien jaar ervaring binnen de non-profitsector, waarvan het grootste deel met het implementeren en doorontwikkelen van Salesforce. Hij heeft op die manier tientallen organisaties geholpen het maximale uit het programma te halen. Zijn diepgaande kennis van de fondsenwerving processen enerzijds en Salesforce anderzijds maken hem tot een kennisleider op dit specifieke gebied.

Ann-Sophie Bouckaert

Ann-Sophie Bouckaert

Ann-Sophie Bouckaert is marketeer en onderzoeker bij het Research Centre for Sustainable Organizations aan de HOGENT in België en promotor van diverse onderzoeken omtrent fondsenwerving. Sinds 2014 organiseert ze samen met haar collega’s een vormingstraject fondsenwervingsstrategie voor particuliere fondsenwerving. Ook coachte ze al meer dan honderd organisaties.

Anne Claire van der Lugt

Anne Claire van der Lugt

Anne Claire van der Lugt heeft al jarenlange ervaring in de fondsenwerving. Ze organiseerde vele succesvolle fondsenwervende events en helpt als freelancer ook organisaties op strategisch en uitvoerend niveau. Ze was onder andere werkzaam bij organisaties als het Ronald McDonald Kinderfonds, Alzheimer Nederland en de Nierstichting. Gevestigde evenementen zoals de Stofwisselstour, Klimmaten en Walk for Homs staan ook op haar naam.

Amy de Witte

Amy de Witte

Amy de Witte is vanuit de functie HR Expert Vrijwilligerswerk betrokken bij Natuurmonumenten en is verantwoordelijk voor het landelijk vrijwilligersbeleid. In die rol maakt ze zich, samen met ruim 5000 vrijwilligers, sterk voor alle natuur in Nederland. Naast haar werk als HR expert is Amy ook actief als secretaris bij het vrijwillig bestuur van AGORA, de landelijke beroepsvereniging voor coördinatoren vrijwilligerswerk. Ze heeft ervaring en expertise vanuit verschillende sectoren. Vrijwillige inzet is hetgeen wat de rode draad daarin vormt en waar ze zich vol voor inzet.

Arjen van Ketel

Arjen van Ketel

Arjen van Ketel is senior consultant nalatenschappen bij Legacy Futures waar hij, samen met Lena Vizy, verantwoordelijk is voor de Nederlandse en verdere Europese markt. In de afgelopen twintig jaar ondersteunde hij een honderdtal organisaties met consultancy, ondersteuning bij werving, training en onderzoek. Veel fondsenwervers kennen hem van de jaarlijkse Leergang Nalatenschappen of van zijn Handboek Nalatenschappen waarvan de opvolger dit najaar verschijnt.  In 2014 startte hij samen met het Britse Legacy Foresight het jaarlijkse benchmarkonderzoek ‘Legacy Monitor’ in Nederland. 
Arné Dutij

Arné Dutij

Arné Dutij heeft meer dan twintig jaar ervaring in fondsenwerving gericht op de particuliere donateurs. Hij heeft gewerkt als fondsenwerver en is medeoprichter van het DM bureau Mailtraffic en van Data Inside. Eind 2021 startte Arné de projectgroep ´Betaalmiddelen voor direct mail’ als reactie op het einde van de acceptgiro. Deze projectgroep heeft samen met de branche Mijn eenmalige gift ontwikkeld als alternatief voor de acceptgiro.

Agustina Oliveri

Agustina Oliveri

Agustina Oliveri is Digital Campaigns Manager bij Freedom from Torture. Ze behaalde een Master of Laws in Public International Law (Universiteit Utrecht) en een MA in Governmental Communications (Universidad Austral). In het begin van haar carrière werkte ze voor het stadsbestuur van haar geboortestad Buenos Aires en zette zich in voor de belangenbehartiging van vrouwen in het Britse strafrechtsysteem. Ook maakte ze zich hard voor de bestrijding van intimidatie op het werk in Nederland en de mensenrechten in de Latijns-Amerikaanse gemeenschap als bestuurslid van het Latin American House in Londen. In haar huidige rol leidt Oliveri pro-vluchtelingencampagnes, waaronder de Stop the Flights-campagne, die heeft bijgedragen aan het pauzeren van het Rwandese offshoring-asielbeleid van de Britse regering. 

Barry Hoolwerf

Barry Hoolwerf

Barry Hoolwerf is directeur bij ERNOP (European Research Network On Philanthropy). Daarvoor was hij werkzaam als onderzoeker bij het Centrum voor Filantropische Studies aan de Vrije Universiteit Amsterdam, waar hij betrokken is geweest bij diverse Europese studies naar filantropie. Ook was hij docent Nonprofit en Charity Marketing en Besturen van Maatschappelijke organisaties.

Bas van Breemen

Bas van Breemen

Bas van Breemen is Senior Strateeg bij Mindwize. Vanaf het eerste moment dat hij in aanraking kwam met dialoogmarketing – alweer meer dan twintig jaar geleden – wist hij dat dit zijn vakgebied was. Sindsdien heeft hij niets anders gedaan. Bas gebruikt al zijn ervaring in effectieve crossmediale communicatie (off- en online) in zijn rol als adviseur en trainer op het gebied van strategie, design en copy voor stichtingen die meer effect uit hun fondsenwervingsprogramma willen halen. Zijn doel is om fondsenwervers te helpen om de wereld een betere plek te maken.

Bas Cuperus

Bas Cuperus

Bas Cuperus is managing consultant bij Invenna. Als managing consultant bij Invenna, helpt hij goede doelen (o.a.) om on- en offline datastromen te verbinden en een uniek donateurbeeld te maken. Over platformtechnologie kan hij uren vertellen en hij deelt graag waarom goede software belangrijk is voor marketing- en donateur-strategie.

Bert de Jong

Bert de Jong

Bert de Jong is directeur van adviesbureau ProjectPerfect. In die rol houdt hij zich bezig met projectmanagement, fondsenwerving, het vinden en binden van vrijwilligers en governance in de non-profitsector. Daarnaast is hij directeur van de Internationale Bijbelbond en als operationeel directeur betrokken bij het Katholiek Nieuwsblad.

Bram Schaper

Bram Schaper

Bram Schaper studeerde Informatica en Bedrijfswetenschappen en studeerde af op toegepaste gedragsanalyse. De afgelopen veertien jaar bekleedde hij diverse hogere managementposities bij de Nederlandse Spoorwegen en leidde verschillende reorganisaties. Zijn maatschappelijke betrokkenheid kenmerkt zich door vrijwilligerswerk en verschillende bestuursfuncties. Sinds medio vorig jaar is Bram benoemd als algemeen directeur van Stichting Effectief Doneren. Deze stichting heeft als doel om effectief doneren bekend en toegankelijk te maken.

Carola van Dalen

Carola van Dalen

Carola van Dalen is fondsenwerver en routebepaler growth hacking & supporters bij CliniClowns. Ze is gespecialiseerd in datagedreven trajecten en expert in Customer Experience. Met een achtergrond als CRM-manager bij vooraanstaande organisaties zoals Pon Automotive, Pearle en EyeWish, heeft ze waardevolle ervaring opgedaan in het ontwerpen en optimaliseren van klantreizen.

Coert Knijnenberg

Coert Knijnenberg

Coert Knijnenberg is Business Development Consultant bij Nic. Oud, specialist op het gebied van verpakken en verzenden van direct mail. In zijn vijfentwintigjarige loopbaan in de grafische industrie en e-commerce logistiek werd ook hij geconfronteerd met de duurzaamheidsproblematiek en onze verantwoordelijkheid daarin. Zijn visie is dat print en DM er als wervingskanaal, mede door de technische en duurzame innovaties, sterker voor staan dan ooit.

Christa Brouwer

Christa Brouwer

Christa Brouwer is Growth & data marketeer bij Trybes. Haar specialisaties zijn A/B-testing, Google Analytics en data analyse. Hiermee kan ze goede doelen goed op weg helpen de online fondsenwerving naar een hoger niveau te tillen.

Claire van Teunenbroek

Claire van Teunenbroek

Dr. Claire van Teunenbroek is werkzaam bij de Universiteit van Twente, als Assistant Professor in Ondernemerschap en Marketing. Haar onderzoek richt zich op crowdfunding, een strategie om online geld te werven voor een specifiek doel. Ze richt zich daarbij op de vraag: hoe kunnen we mensen motiveren om online te geven? In haar werk combineert ze inzichten uit de sociale psychologie, marketing en gedragseconomie.   Daarnaast is ze werkzaam als projectmanager bij het Europese netwerk ERNOP (European Research Network On Philanthropy), waar ze samen met Barry Hoolwerf wetenschappelijke kennis over filantropie inzichtelijk maakt voor de praktijk.  
Ellen Janssens

Ellen Janssens

Ellen Janssens heeft vele jaren ervaring als innovatie manager bij o.a. de Hartstichting en de Hersenstichting. Ze was de afgelopen jaren één van de organisatoren van het Innovation Camp op het IFC-congres. Momenteel is zij Teammanager Fondsenwerving, Marketing en Communicatie bij EpilepsieNL. Daarvoor werkte ze voor verschillende non-profits waaronder de Hartstichting, Greenpeace Nederland en de Hersenstichting. 
Fleur Enklaar

Fleur Enklaar

Fleur Enklaar is Fondsenwerver Particuliere Markt bij de Maag Lever Darm Stichting. Zij houdt zich in die functie op dit moment met name bezig met direct mail. Daarnaast is ze coördinator van het team fondsenwerving. Voordat ze bij MLDS aan de slag ging was zij werkzaam voor Het Nederlandse Rode Kruis en Humanitas.

Frank Swinkels

Frank Swinkels

Frank Swinkels is directeur van Christal (sinds 2014) en Data Inside (sinds 2017). Eerder was hij directeur van Stichting Vrienden van De Hoop.

Freek van Baelen

Freek van Baelen

Freek van Baelen is marketeer en onderzoeker bij het onderzoekscentrum AgroFoodNature aan de HOGENT in België. Hij helpt het team fondsenwerving met analyses en methodologische verantwoording van haar onderzoeken.

Fusien Verloop

Fusien Verloop

Fusien Verloop is partner en senior adviseur bij LVWB Fundraising, de organisatie die ze samen met Marischka Leenaers oprichtte. Ze studeerde Europese Studies en werkte in verschillende functies bij de Nederlandse Spoorwegen, waar ze onder meer ervaring opdeed op het gebied van communicatie, public affairs en sponsoring. Haar specialismen zijn major donors en sponsoring. Daarnaast doet ze interim-opdrachten om naast strategieontwikkeling en advisering ook zelf de praktijk van alledag te blijven ervaren. Verloop is actief in verschillende netwerken en besturen en verzorgde, in samenwerking met collega’s, diverse onderzoeken en publicaties. 
Geneviève Wehry

Geneviève Wehry

Geneviève Wehry is binnen UNICEF Nederland verantwoordelijk voor het beheren en uitbouwen van de relaties met grote donoren en stichtingen. Zij heeft een sterk nationaal en internationaal netwerk onder andere doordat ze van kinds af aan in vele landen heeft gewoond (Azie, Afrika, Europa en Noord-Amerika). Ze studeerde Kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Leiden, en vervolgens vervulde zij verschillende development- en fondsenwerving rollen bij musea zoals Museum Beelden aan Zee in Den Haag en het Van Gogh Museum in Amsterdam.

Gülsün Gün

Gülsün Gün

Gülsün Gün begeleidt als Customer Experience adviseur (CX) en Founder van Studio 4 Impact goededoelenorganisaties succesvol in het centraal stellen van de donateur en de inrichting van datagedreven donor journeys. Daarbij krijgt ze hulp van haar team van impactmakers. Haar missie is om zoveel mogelijk goede doelen een betekenisvolle en duurzame relatie op te laten bouwen met de achterban. Verder geeft Gülsün regelmatig masterclasses en workshops over CX voor goede doelen.
Hans Broodman

Hans Broodman

Hans Broodman is partner en senior consultant bij Nassau Fundraising. Bij Nassau kan hij zijn eerdere ervaring als hoofd fondsenwerving, interim-manager, trainer en coach inzetten om mensen die bij non-profit organisaties werken te helpen hun doelen en ambities te realiseren. Hans geniet ervan als de mensen die zich inzetten om de wereld een mooiere plek te maken, meer blijken te kunnen bereiken dan ze zelf dachten.

Hans van der Westen

Hans van der Westen

Hans van der Westen heeft bijna drie decennia ervaring met sponsor- en fondsenwerving in verschillende functies in non-profitorganisaties en aan de bureauzijde. Hij werkte o.a. als hoofd marketing, communicatie en fondsenwerving bij het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis, als directeur van het Instituut voor Sponsoring en Fondsenwerving en director major donor fundraising & sponsoring bij fondsenwervingsbureau WWAV (nu Happy Horizon). Hij schreef meerdere vakboeken en is actief als adviseur, vaak bij opdrachten op gebied van donateurs- en vriendenwerving in regionale of lokale campagnes.

Henkjan Verbree

Henkjan Verbree

Henkjan Verbree is hoofd fondsenwerving bij het Bartimeus Fonds. Met ruim vijftien jaar ervaring op zak in marketing, cross mediale communicatie en fondsenwerving weet hij goed waar hij het over heeft. Henkjan vervulde de rol van hoofd fondsenwerving eerder bij Tearfund.

Henri van Avezaath

Henri van Avezaath

Henri van Avezaath is managing director bij Apteco Benelux en helpt organisaties het beste uit hun data te halen. Hij heeft meer dan twintig jaar ervaring in datagedreven marketing; vaak op het snijvlak van techniek en commercie. Hij houdt er van om samen met zijn klanten op zoek te gaan naar de beste manier om met data de klantbeleving te vergroten en ze beter te laten presteren.

Inge Meijer

Inge Meijer

Inge Meijer is senior database marketeer bij het Nederlandse Rode Kruis en haalt graag inzichten uit grote hoeveelheden data. In haar rol helpt ze fondsenwervers om data toegankelijk te maken en cijfers om te zetten naar een klantcontactstrategie waarbij de donateur altijd centraal staat en er wordt gestreefd naar een optimale klantwaarde.

Isabel Penne

Isabel Penne

Isabel Penne is medeoprichter en voorzitter van Fundraisers Alliance Belgium. Ze heeft meer dan 35 jaar ervaring in friendraising (coördinator alumni-activiteiten) en fondsenwerving (directeur Universiteitsfonds) aan de KU Leuven. Na een reorganisatie kreeg ze in 2019 een nieuwe functie. Sinds 2020 deelt ze haar expertise in fondsenwerving via Isabel Penne Consultancy als bijberoep. Isabel bekleedde vele functies bij CASE (Council for the Advancement and support of Education). 
Jamie Schaduw

Jamie Schaduw

Jamie Schaduw helpt sociale ondernemers, ngo’s en organisaties in de cultuursector met uitdagende vraagstukken omtrent communicatie & PR, marketing en projectmanagement. Als Molukse-Nederlander houdt hij zich bovendien al ruim vijftien jaar bezig met sociale, ecologische en economische ontwikkelingen in de Molukse gemeenschap in Nederland en op Maluku. Hij speelt een sleutelrol als bestuurder bij Stichting Kariu, een organisatie die zich inzet voor het algehele welzijn van de gemeenschap van Kariu (nabij Ambon, Molukken). Hij is tevens oprichter van het online platform Totaal Moluks, een plek waar nieuwe generatie Molukkers via microlearning kunnen leren over Molukse talen en de verscheidenheid aan culturen en tradities.
Jane van den Berg

Jane van den Berg

Jane van den Berg is Hoofd Donateurs, Fondsenwerving, Marketing en Communicatie bij Stichting DierenLot. Ze begon haar loopbaan bij een direct marketing bureau met zowel goede doelen als commerciële partijen als klant. Vooral de goededoelenwerld trok haar aan. Na bijna vijftien jaar bij twee verschillende bureaus te hebben gewerkt stapte ze in 2013 over naar Stichting DierenLot.

Jeroen Balke

Jeroen Balke

Jeroen Balke is directeur van Mailweb.nl. Hij is in het papieren tijdperk, maar samen met het internet opgegroeid. In zijn werk is hij dagelijks op zoek naar de beste synergiën en innovaties van beide werelden. Als ondernemer en tweede generatie directeur van Mailweb.nl zet hij zich in voor het cominberen van traditionele marketing en digitale mogelijkheden.

Jeroen Beelen

Jeroen Beelen

Jeroen Beelen is Data & Marketing Automation Manager bij Save the Children. Hij werkt al lange tijd als marketeer en met CRM-systemen, voor zowel profit als non-profit organisaties. Zo was hij onder andere werkzaam voor SOS Kinderdorpen, Het Rode Kruis en World Animal Protection. Sinds 2017 is hij aangesloten bij Save the Children, waar hij verschillende marketingfuncties bekleedde.

Jeroen Houwen

Jeroen Houwen

Jeroen Houwen is een van de oprichters van Trybes. Hij heeft meer dan vijftien jaar ervaring in digitale fondsenwerving. Hij werkt dagelijks met en voor Nederlandse, fondsenwervende organisaties aan een digitaal landschap dat persoonlijk contact in digitale fondsenwerving verbetert. Vanuit zijn ervaring weet hij dat alleen de juiste tool of nieuwste marketingtechniek niet genoeg is voor een succesvolle digitale fondsenwerving: Jeroen gelooft dat je het verschil maakt met de mensen en mindset in je organisatie.

Jeroen de Rooij

Jeroen de Rooij

Jeroen de Rooij is de oprichter en creatief directeur van MIC. Hij wil mensen letterlijk en figuurlijk in beweging brengen. Letterlijk als Crossfit Level2 coach, om fit en vitaal te zijn in het leven. Figuurlijk als impact ondernemer om goede doelen en culturele instellingen te helpen impact te maken. Jeroen is een van de grondleggers van mobiele journeys. Anno 2023 houdt hij zich veel bezig met de digitale mobiele collecte.

Jessica Bhawanie

Jessica Bhawanie

Jessica Bhawanie is Accountmanager bij Ster. Daar begeleidt zij organisaties die het grote publiek willen bereiken gedurende het gehele proces van adverteren op het NPO-platform. Eerder werkte ze o.a. voor Metro Holland, TMG en Talpa.

John van Duin

John van Duin

John van Duin is manager fondsenwerving en communicatie bij Resto VanHarte, de organisatie die mensen aan de eettafel verbindt in de strijd tegen eenzaamheid, momenteel op bijna vijftig locaties. Eerder werkte hij voor Oogfonds Nederlands (ruim vijftien jaar) en voor de Diabetesvereniging.

Jolan van Herwaarden

Jolan van Herwaarden

Jolan van Herwaarden is werkzaam als trainer, facilitator en consultant maar ook als Vertrouwenspersoon Diversiteit en Inclusiviteit. Ze heeft antropologie gestudeerd en was psychiatrisch verpleegkundige, maar HIV-AIDS gaf haar een hele goede reden om bijzonder goed te worden in fondsenwerving. Die mix van vaardigheden heeft ze later ook ingezet voor Simavi (Hoofd Fondsenwerving) en KWF (Teamleider Grote Giften), Daarna werkte Jolan vijftien jaar in het Verenigd Koninkrijk. Ze zit in besturen van- en faciliteert ze workshops op- internationale congressen, waar ze ook vrijwilligers coördineert.

Jordan van Bergen

Jordan van Bergen

Jordan van Bergen is directeur-bestuurder van Stichting Donateursbelangen. Sinds 2001 heeft hij diverse nieuwe online concepten, waaronder betaal- en fondsenwervende methodes, als eerste aan goede doelen in Nederland aangeboden. Hierbij staan de donateursbelangen altijd centraal. Ook lanceerde hij het eerste crowdfunding donatieplatform in Nederland, Geef.nl, dat inmiddels bijna dertig miljoen euro opgehaald heeft. Dit platform is in augustus 2021 overgedragen. Jordan is daarnaast program manager voor Techsoup Nederland en heeft hij de GivingTuesday beweging naar Nederland gehaald. Vanaf dag één zet hij zich in voor de belangen van individuele particuliere gevers. Stichting Donateursbelangen is genomineerd geweest voor de Nederlandse Privacy Awards 2023. 

Joyce Smeltink

Joyce Smeltink

Joyce Smeltink is senior adviseur bij LVWB Fundraising. Zij heeft zich na een carrière die begon in de profitsector ruim tien jaar kunnen specialiseren als interimmanager / senior adviseur fondsenwerving bij (inter)nationale organisaties. Sinds 2020 is zij actief voor verschillende opdrachtgevers van LVWB. Op dit moment zet zij zich o.a. in bij sectornetwerken rondom een donateursgerichte cultuur en als bestuurslid van een culturele organisatie in de regio Arnhem-Nijmegen.

Kenneth Nieuweboer

Kenneth Nieuweboer

Kenneth Nieuweboer is als Teamlead Publiekmarketing & Proposities a.i. werkzaam bij de Nierstichting. In deze rol houdt hij zich bezig met campagnes, fondsenwervende activiteiten en propositieontwikkeling gericht op het grote publiek. Als freelancer heeft hij jarenlange ervaring bij verschillende non profit organisaties en helpt hij hen om in- en externe ontwikkelingen te vertalen naar succesvolle marketingactiviteiten.

Lena Vizy

Lena Vizy

Lena Vizy werkt al meer dan vijftien jaar in marketing en fondsenwerving, waarvan de laatste tien jaar specifiek gericht op nalatenschappen. Als senior consultant bij Legacy Futures adviseert en ondersteunt Lena Nederlandse en Europese goede doelen bij het werven van nalatenschappen. Voordat ze deze rol opnam, was ze bij Amnesty International Nederland verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het nalatenschappenprogramma en ondersteunde ze Amnesty-secties in andere landen.  Haar carrière begon ze in de cultuursector, zowel Nederland als Duitsland. Naast haar werk als consultant is Lena medeoprichter van het inspiratieplatform www.legacygiving.eu en coördinator van het Legavision-netwerk.
Liana Hoornweg

Liana Hoornweg

Liana Hoornweg is directeur van Partos, branchevereniging voor ontwikkelingssamenwerking. Ze heeft een brede kennis en ervaring op het gebied van ontwikkelingssamenwerking en internationale partnerschappen. Liana werkte eerder als directeur Expertise bij Enabel, het Belgische agentschap voor ontwikkeling; voor de Fair Wear Foundation; ICCO en Edukans.

Lizzy Kreeftmeijer

Lizzy Kreeftmeijer

Lizzy Kreeftmeijer is Senior Sales Consultant bij Kentaa, waar ze drie jaar werkzaam is. Na zelf fondsenwerver te zijn geweest bij SOS Kinderdorpen Nederland en CliniClowns Curaçao, adviseert zij nu vele organisaties uit de non-profit sector op het gebied van Community Fundraising, met als doel hen te helpen groeien en innoveren. Door het dagelijks contact met haar klanten en haar ervaring als fondsenwerver, heeft zij een goede kijk op wat wel en niet werkt en weet zij precies wat er in de markt speelt. Ze wil dat organisaties het maximale uit hun online fondsenwerving halen.

Luca Braak

Luca Braak

Luca Braak is Senior Data Scientist bij Mindwize. Ze is een enthousiaste en betrokken datawetenschapper voor non-profits en is sinds twee jaar werkzaam bij Mindwize. Met haar analytische vermogen helpt zij goede doelen om informatie om te zetten in inzichten die helpen om de missie van de klant te vervullen. Inzichten die je nodig hebt om donateurs te werven, te behouden en te ontwikkelen tot nog betere donateurs. Luca gelooft dat je alleen met de juiste inzichten, de juiste beslissingen kunt nemen.

Lucas Meijs

Lucas Meijs

Lucas Meijs is hoogleraar Strategische Filantropie en vrijwilligerswerk bij de vakgroep Business-Society Management, Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Hij geeft les over ngo-management, vrijwilligersmanagement en een minor gebaseerd op ‘service learning’. Hij draagt regelmatig bij aan academische publicaties.In zijn lopende onderzoek richt hij zich op de duurzaamheid van vrijwillige resources, vrijwilligersmanagement in het algemeen en (grensoverschrijdende) diasporafilantropie. Lucas is daarnaast lid van het bestuur van Rotterdam Voor Goed -dat de ontwikkeling van sociale ondernemingen in Rotterdam ondersteunt - en voorzitter van ISA for Youth (sport voor ontwikkeling in Afrika).

Madeleine van der Burg

Madeleine van der Burg

Madeleine van der Burg is Multichannel Marketeer bij Data Inside. In die functie verbindt zij de expertise van zusterbedrijven Data Inside, Christal en Mailtraffic om zo een overkoepelend advies te kunnen geven aan goede doelen. Daarnaast is Madeleine fondsenwerver a.i. bij Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF.

Maks Jorritsma

Maks Jorritsma

Maks Jorritsma is Senior Sales Consultant bij Kentaa, waar hij ondertussen drie jaar werkzaam is. Met zijn jarenlange ervaring in de non-profit sector, adviseert hij organisaties op het gebied van Community Fundraising en helpt hij hen groeien en innoveren. Door het dagelijks contact met zijn klanten heeft hij precies wat er in de markt speelt. Maks daagt zijn gesprekspartners uit om het maximale uit hun online fondsenwerving te halen.

Malika Ouacha

Malika Ouacha

Malika Ouacha is docent en onderzoeker aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Ze doet onderzoek naar cross-border diasporic en bi-cultural philanthropy en in haar proefschrift kijkt ze naar de brug tussen West-Europa en het Midden-Oosten / Noord-Afrika. Wat zijn de beweegredenen van diaspora en bi-culturele gevers, ook van de tweede en derde generatie, om het land van herkomst te ondersteunen? Malika ontving voor haar onderzoek de ‘New Emerging Scholar’ award van het Muslim Philanthropy Institute aan de Lilly Family School of Philanthropy in Indiana. 
Margot Palmen

Margot Palmen

Margot Palmen is sinds 2022 verantwoordelijk voor de fondsenwerving van Het Nationale Park De Hoge Veluwe. Daarvoor was zij werkzaam in de culturele sector bij Het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam en het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Ze studeerde Algemene Cultuurwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam.

Margreet Plug

Margreet Plug

Margreet Plug is sinds 2018 directeur van Goede Doelen Nederland en is een sterke belangenbehartiger met juridische achtergrond. Ze ziet altijd kansen en mogelijkheden en weet anderen voor haar ideeën enthousiast te maken.

Margriet Mol

Margriet Mol

Margriet Mol is adviseur fondsenwerving bij Mailtraffic. Sinds haar studie Fundraising, Grantmaking & Sponsoring aan Hogeschool Windesheim werkt ze ruim vijf jaar vanuit de bureauzijde voor verschillende goede doelen. Ze specialiseert zich in datagedreven fondsenwerving op het gebied van direct mail.

Marlou Ramaekers

Marlou Ramaekers

Marlou Ramaekers, Msc. is datamanager en onderzoeker bij Geven in Nederland en verbonden aan het Centrum voor Filantropische Studies (VU). Ze is verantwoordelijk voor het verzamelen en het werkbaar en toegankelijk maken van de gegevens die ten grondslag liggen aan het rapport Geven in Nederland. In 2023 rondde ze haar promotieonderzoek naar het geven van informele hulp af, wat zich toespitst op de rol van de sociale omgeving en het sociale netwerk in het informeel geven van tijd. 
Marischka Leenaers

Marischka Leenaers

Marischka Leenaers is partner en senior adviseur bij LVWB Fundraising, de organisatie die ze samen met Fusien Verloop oprichtte. Na haar rechtenstudie werkte ze in diverse communicatie- en sponsorfuncties in het bedrijfsleven, onder meer als hoofd corporate sponsoring bij Rabobank Nederland. Nu werkt ze als interimmanager, adviseur en coach voor verschillende opdrachtgevers in de culturele sector, de zorg, bij goede doelen en in de universitaire wereld, vaak op het gebied van major donors en mecenaat. Daarnaast is Leenaers actief in verschillende netwerken in het bedrijfsleven en de culturele sector.  
Marnix van der Graaff

Marnix van der Graaff

Marnix van der Graaff is verantwoordelijk voor de Salesforce Managed Services die Ebicus aan klanten levert. Hij werkte in zijn vijftien jaar in de CRM-wereld samen met een tal van organisaties, waaronder veel non-profits. Zo weet hij met inzet van experts klanten te helpen bij het realiseren van meer toegevoegde waarde van Salesforce. Hij vertelt graag over de inzet van Managed Services en hoe deze tot betere resultaten kunnen leiden.

Marthijn Dam Wichers

Marthijn Dam Wichers

Marthijn Dam Wichers is ruim vijf jaar werkzaam bij Spotler. Als e-mail marketing specialist helpt hij organisaties bij het kiezen van de juiste software om hun doelstellingen te bereiken. Hij spreekt dagelijks met (potentiële) klanten en is daarom goed op de hoogte welke behoeften er zijn in de markt als het gaat om de inzet van e-mailmarketing voor goede doelen en andere non-profit organisaties. Spotler werkt samen met o.a. Stichting Matchis, Alzheimer Nederland, Cordaid, Wakker Dier, ReumaNederland en Proefdiervrij.

Martijn Merkens

Martijn Merkens

Martijn Merkens is als teamlead Commerce bij Procurios al meer dan zes jaar actief in de non-profit markt. Hij heeft hierbij tal van kleine tot grote goede doelen voorbij zien komen en de markt zien veranderen. Vanuit zijn rol bij Procurios is hij de eerste kennismakingspartner en kan hij goed schakelen in de mogelijkheden en behoeftes die er zijn. Zijn doel in het leven is: iedere dag een stapje beter, of dat nu met fondsenwervers helpen, of met een halve marathon hardlopen is!

Martijn Witteman

Martijn Witteman

Martijn Witteman is Digital Marketing Strateeg en Team Coach bij Elke Dag Beter. Elke Dag Beter helpt goede doelen succesvol te zijn met digital marketing. Hierbij maken zij gebruik van growth hacking als methode om snel tot resultaat en inzichten te komen. Ook begeleiden zij (management)teams in strategie- en verandertrajecten.

Marijn te Flierhaar

Marijn te Flierhaar

Marijn te Flierhaar werkt al bijna vijf jaar als Data Consultant bij Data Inside. Hij houdt zich bezig met data-analyse en advies voor ngo's met behulp van business intelligence-visualisaties en het opschonen en optimaliseren van databases. 

Mathijs Harink

Mathijs Harink

Mathijs Harink is een ervaren customer experience marketeer. Hij begon zijn non-profit loopbaan in 2015 bij Longfonds en zet sinds 2022 zijn expertise ook in als freelancer voor organisaties zoals de Hersenstichting en de Leprastichting. Hij heeft zich verdiept in Design Thinking en Service Design. Als facilitator en aanjager zet hij zijn ervaring in om innovatieprocessen te versnellen. 
Maud Dik

Maud Dik

Maud Dik is werkzaam bij de adviestak van voordekunst voor culturele instellingen: Creative Funding. Tijdens haar Master Kunst en Erfgoed aan de Universiteit van Maastricht kwam ze bij voordekunst terecht voor haar afstudeeronderzoek. Ze onderzocht hoe crowdfunding de relatie tussen culturele instellingen en donateurs kan verbeteren. De kennis die ze daar heeft opgedaan gebruikt zij op dagelijkse basis tijdens het begeleiden van culturele instellingen met hun crowdfunding en vriendencampagnes en achteraf in het opzetten van het relatiebeheer met de donateurs. Daarnaast heeft Maud afgelopen jaar het traineeship fondsenwerving bij LVWB afgerond.

Michelle Oerlemans

Michelle Oerlemans

Michelle Oerlemans is interim fondsenwerver en werkt op dit moment bij de Dierenbescherming. Met haar brede ervaring in particuliere fondsenwerving heeft ze al veel organisaties kunnen ondersteunen en begeleiden. Ze werkte eerder onder andere bij Stichting AAP, Maag Lever Darm Stichting, Het Vergeten Kind en Amref Flying Doctors.

Mirjam Huisman

Mirjam Huisman

Mirjam Huisman is bestuurder van VluchtelingenWerk Nederland. Dankzij haar jarenlange ervaring bij deze organisatie zet ze met liefde en veel doorzettingsvermogen haar kennis en helderheid in om met constructief samenwerken te komen tot verandering. Vorig jaar fuseerde VluchtelingWerk van een vijftal over het land verdeelde entiteiten tot één stichting. Post-fusie werkt Mirjam samen met 1300 medewerkers en tienduizend vrijwilligers in het land om de best mogelijke kansen te bieden aan vluchtelingen die in Nederland aankomen. Van aankomst tot en met het opbouwen van een nieuw leven. Dit inspireert Mirjam elke dag.

Nina Scholtens

Nina Scholtens

Nina Scholtens is bij Parkstad Limburg Theaters (PLT) en Cultura Nova werkzaam op het gebied van Fondsenwerving & Sponsoring. PLT is een van de grootste theaterorganisaties in Nederland en presenteert aanbod in drie theaters. Cultura Nova is een internationaal beeldend theaterfestival dat zich afspeelt in de regio Parkstad. Nina startte in maart 2021 haar traineeship bij LVWB Fundraising, waarmee ze bij deze organisaties aan de slag ging. Nina behaalde een master Cultural Policy & Arts Management aan het University College Dublin.

Noortje Lankhaar

Noortje Lankhaar

Noortje Lankhaar is Research Consultant bij Ster. Ze adviseert organisaties, op basis van allerlei soorten onderzoek, hoe zij hun online, tv en radio campagnes en creaties kunnen optimaliseren.

Olaf van Rijn

Olaf van Rijn

Olaf van Rijn is business development manager en werver bij Whooz. Zijn ruime ervaring in zowel media als data, in combinatie met zijn kennis en kunde op het gebied van segmentaties, maakt hem tot een goede gesprekspartner. In zijn werk richt hij zich op het maken van de vertaalslag van data naar donatie.

Peter van Kooten

Peter van Kooten

Peter van Kooten is directeur van CDDN, al meer dan zestien jaar gespecialiseerd in het verwerken van consumentgegevens. Hij kwam er al snel achter wat belangrijk was voor zijn organisatie, namelijk dat alles wat je twee keer moet doen gaautomatiseerd kan worden. Peter werkt vanuit de visie dat aumoatiseren niet veel geld hóeft te kosten. Daarnaast draagt hij graag zijn steentje bij de ontwikkeling van allerlei innovatieve producten.

Petra Hoogerwerf

Petra Hoogerwerf

Petra Hoogerwerf is expert op het gebied van maatschappelijke impact en fondsenwerving. Haar visie is dat élke organisatie kan bijdragen aan mens, milieu en maatschappij (purpose economy). Dit vergt transformatie van organisaties waarbij impact in het DNA van het gehele bedrijf komt. Ze is spreker, journalist, trainer bij Sparkle Academy en eigenaar van uitgeverij Sparkle Auteurs. Momenteel is ze ook hoofdredacteur van het Vakblad fondsenwerving. Hoogerwerf schreef diverse boeken waaronder ‘Vonk! Fondsenwerven met hoofd en hart’ en ‘Échte winst’, die op de shortlist van Managementboek van het Jaar kwam.
Remco Keij

Remco Keij

Remco Keij is als Senior Tax Consultant werkzaam bij HVK Stevens en onderdeel van de anbi-praktijk. Binnen de anbi-praktijk houdt hij zich onder meer bezig met aanvragen en beoordelingen, wijze van financiering en commerciële activiteiten, overleg met de Belastingdienst en procesvoering.

René Edinga

René Edinga

René Edinga is beleids- en ledenadviseur bij VPTZ Nederland - de vereniging die met 13.000 vrijwilligers actief is in de palliatieve terminale zorg: thuis, in hospices en intramuraal. Hij heeft een lange ervaring in zorg & welzijn en bekleedde in de sector diverse functies. Daarnaast is hij voorzitter van het LOVZ, het netwerk van grote landelijke vrijwilligersorganisaties onder de vlag van de Vereniging NOV (Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk). Actief burgerschap, vrijwilligerswerk en vrijwilligersmanagement boeien René al vele jaren, zowel professioneel als privé.

Sarah Clifton

Sarah Clifton

Sarah Clifton is ruim vijftien jaar actief in fondsenwerving, waarvan ze de laatste acht jaar bij Save the Children. Haar passie voor datagedreven fondsenwerving zorgt ervoor dat ze het team fundraising, marketing en partnerships goed kan aansturen.

Sietske Broekhuizen

Sietske Broekhuizen

Sietske Broekhuizen werkte tien jaar in een ontwikkelingsorganisatie waar ze als communicatiespecialist een brugfunctie vervulde tussen fondsenwervingskantoren op alle continenten en projectlanden in het Midden-Oosten. In de loop der jaren ging ze zich steeds meer richten op het begeleiden van de in de projectlanden aangenomen communicatiemedewerkers. Vorig jaar richtte ze Story Bridge op om ook andere organisaties te helpen met de transitie naar meer community-based communicatie, een transitie die ze als onvermijdelijk ziet. Ze houdt zich sindsdien bezig met strategie, maar leidt ook nog steeds communicatiespecialisten op uit onder andere Irak, Syrië en Egypte.
Souhail Haouari

Souhail Haouari

Souhail Haouari is een gepassioneerde en ervaren professional met een indrukwekkende achtergrond in management, marketing, fondsenwerving, sales en communicatie. Hij werkt in de goededoelensector waar hij zijn expertise inzet om structurele groei van donateurs te realiseren: zowel door het verhogen van de werving van giften en structurele donateurs maar ook in het verhogen van de waarde en retentie van donateurs. Daarnaast neemt hij deel aan commissies bij Goede Doelen Nederland en de DDMA. Souhail's netwerk binnen de zakelijke en goededoelensector, zijn master onderzoeksonderwerp en veelzijdige ervaringen, hebben hem gevormd tot een deskundige in het optimaliseren van organisatiestructuren en marketingstrategieën voor goede doelen.

Tessa Kloost

Tessa Kloost

Tessa Kloost is werkzaam als medewerker development bij Museum Catharijneconvent, het rijksmuseum voor de kunst en het erfgoed van het christendom. Na haar Master of Arts begon zij als Trainee bij LVWB Fundraising. In drieënhalf jaar bij het Oerol Festival de hele breedte van het vak fondsenwerving eigengemaakt; van fondsaanvragen en ontvangsten voor gevers tot vriendenwerving en de ontwikkeling van nieuwe geefvormen.

Tjaard Burger

Tjaard Burger

Tjaard Burger is Manager Financial Projects Nederland bij Unisys, waar hij een team van negen professionals overziet. Daarnaast is hij projectmanager bij Eketa en Zilveren Kruis.

Tine de Bock

Tine de Bock

Tine De Bock is sinds 2012 als Assistant Professor verbonden aan de Onderzoekseenheid Marketing (Campus Brussel) van KU Leuven (Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen), die ze sinds oktober 2019 ook voorzit. Ze studeerde Communicatiewetenschappen aan de Universiteit Gent en behaalde nadien haar doctoraat in het domein van marketingethiek aan diezelfde universiteit (Vakgroep Marketing, Faculteit Economie en Bedrijfskunde). In haar onderzoek focust Tine op nonprofit marketing en fondsenwerving, met een huidige focus op de ethiek van fondsenwerving, charity checkouts en face-to-face fondsenwerving.

Tine Faseur

Tine Faseur

Tine Faseur is als Assistant Professor Marketing verbonden aan de onderzoeksgroep Marketing van de Faculteit Economie aan de KU Leuven in België. Ze behaalde haar doctoraat over de effectiviteit van emoties in (fondsenwervende) reclame in 2008 aan de Universiteit Gent. In haar onderzoek focust Tine zich op onderwerpen in de non-profit marketing en fondsenwerving, waaronder ethiek in fondsenwerving vanuit het standpunt van de donateur, ethiek in face-to-face fondsenwerving, en charity checkouts. Tine vindt het belangrijk de inzichten uit haar onderzoek te delen met fondsenwervers uit de praktijk en spreekt daarom geregeld op praktijkcongressen.

Vera Peerdeman

Vera Peerdeman

Vera Peerdeman is founder-partner bij Nassau Fundraising. Ze is een van de pioniers van major donorwerving in Nederland. Voor veel goede doelen zet zij zich in als expert die helpt om grootgevers en erflaters te binden en behouden. Al meer dan twintig jaar spant Vera zich in om filantropie en fondsenwerving een impuls te geven, onder andere als auteur van Handboek Friendraising en Weg van Filantropie, als columnist bij De Dikke Blauwe en als mede-oprichter van een van de eerste giving circles in Nederland: de Give a Damn Foundation.

Wilbert van Vliet

Wilbert van Vliet

Wilbert van Vliet is als Tax Director werkzaam bij HVK Stevens en is daar tevens hoofd van de anbi-praktijk. Hij heeft jarenlange ervaring met de beoordeling van de ANBI-status van cliënten en het voeren van vooroverleg, discussies en procedures met de Belastingdienst in dit kader. Naast anbi's adviseert Wilbert non-profits in brede zin over de fiscale aspecten, waaronder de vennootschaps-, omzet- en overdrachtsbelasting. Hij neemt ook deel aan de commissie wetsvoorstellen bij de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs voor zover dit wetgeving over anbi's betreft.

Willeke van Rijn

Willeke van Rijn

Willeke van Rijn is sinds maart 2022 CEO van The Resource Alliance. Ze is een ervaren leider in de ontwikkeling van hulpbronnen in de non-profitsector, leidde eerder het strategie- en analyseteam van SOS Kinderdorpen en werkte dertien jaar bij Oxfam ter ondersteuning van de start-ups van nieuwe filialen en uitbreiding van bestaande fondsenwervende kantoren over de hele wereld, waaronder Mexico, India, Zuid-Afrika, Brazilië, Italië, Duitsland en België.

Yolande Zuijdgeest

Yolande Zuijdgeest

Yolande Zuijdgeest is fondsenwerver bij CliniClowns en houdt zich voornamelijk bezig met de werving van nalatenschappen en major donors. De balans tussen data en mensen is wat haar aantrekt in dit vakgebied. Hiervoor was ze bij het Residentie Orkest Den Haag verantwoordelijk voor de Vrienden en particuliere donateurs.

Zinzi Klaverweide

Zinzi Klaverweide

Zinzi Klaverweide is sinds 2018 werkzaam bij Stichting Vluchteling. Ze heeft al vele jaren ervaring als eventmanager en onder andere de Nacht van de Vluchteling en activaties op festivals zoals Lowlands vallen onder haar verantwoordelijkheid. Innovatie en doorontwikkeling staan bij haar voorop.